Головна
Реєстрація
Вхід
  Вт
  18.06.2019
  00:07


Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS


Навчально-виховне об'єднання №5 імені Сергія Єфремова

міста Хмельницького



                                                                                    

  Адреса:
м. Хмельницький
  вул. Володимирська 51
 тел. (0382)79-57-25
nvo5@ua.fm







Меню сайту


Категорії розділу
Мои файлы [12]


Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 441


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів 0




 Каталог файлів 
Головна » Файли » Мои файлы

Розвиток мовленнєвої діяльності молодших школярів
[ Викачати з сервера (6.1 Kb) ] 26.02.2012, 21:17

Міське управління освіти

Хмельницького міськвиконкому

 

Інформаційно-методичний кабінет управління освіти

 

Навчально-виховне об'єднання №5

 

 

 

Розвиток мовленнєвої діяльності молодших школярів

 

 

 

 

 

Іванова Марія Степанівна,

вчитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хмельницький

Опис

досвіду роботи вчителя початкових класів

Іванової Марії Степанівни

 

          Розвиток мовленнєвої діяльності молодших школярів.

      Іванова Марія Степанівна працює в НВО №5 з 1991 року.      Проблемою з розвитку мовленнєвої діяльності молодших школярів займається протягом 5 років.

      Кожен урок української мови і читання, проведений нею, несе в собі позитивний заряд, насичений любов’ю до рідної мови. А особливо уроки розвитку звязного мовлення, на яких діти вчаться висловлювати свої почуття, думки, вчаться будувати речення, писати перші твори. Діти активно розвивають свій словник, збагачують мову новими образами, зворотами; заглиблюються, в міру вікових здібностей, у джерела народної творчості; бачать і відчувають красу навколишнього світу на екскурсіях, які передують урокам розвитку мовлення, у картинах художників, у власних малюнках і віршах.

     Перед уроками звязного мовлення, а також на уроках української мови вчителька проводить цікаву роботу, яку із задоволенням виконують діти:

1.    Складання речень з поданих слів.

2.    Поширення речень прикметниками, дієсловами.

3.    Написання оповідання за початком, кінцем, серединою.

4.    Підбір слів-синонімів, слів-антонімів.

5.    Складання оповідання за поданими реченнями, які розміщені в довільному порядку.

       А уроки, на яких діти вчаться писати твори, допомагають їм правильно висловлювати власну думку, свої почуття, а також виховують у дітей любов до навколишнього світу.

       Розвиток мовленнєвої діяльності є визначальним на всіх етапах уроків  читання, які проводить Марія Степанівна. Адже на таких уроках постійно йде робота над збагаченням, уточненням і активізацією словника школярів.

       Так, діти засвоюють нові назви предметів, їх якості і дії, вчаться розпізнавати смислові відтінки слів, ознайомлюються з найуживанішими випадками багатозначності, омонімами, добирають слова, близькі та протилежні за значенням, помічають у текстах художні засоби, зображення і використовують їх у власному мовленні, поширюють речення, будують їх за поданими словосполученнями, вживають займенники і т. д.

       На етапі відтворення прочитаного учні вчаться передавати почуте, пережите, прочитане. В дітей формується вміння монологічного і діалогічного мовлення, виразність, емоційність. Діти вчаться послідовно, без пропусків передавати зміст казки, невеличкого художнього оповідання, заучувати невеличкі вірші чи уривки, загадки, скоромовки, співати пісні, розповідати за малюнком, доповнювати сюжет (Що  було раніше? Що сталося потім? Чим завершилось?), змінювати кінцівку твору, звязно, послідовно, емоційно розповідати про випадки з власного життя за аналогією з прочитаним, прослуханим; інсценізувати казки, віршовані діалоги, відповідати на запитання і самому ставити їх, використовувати різні типи речень, складати розповіді, казки, вірші, загадки, передавати своє ставлення до прослуханого чи прочитаного, оцінювати вчинки героїв.

       Уроки читання, проведені вчителькою, не лише формують в учнів потребу самостійно, свідомо і систематично читати, а й розвивають загальнолюдські цінності, вчать доброти, справедливості, виховують любов до рідної землі.

       Схильність дітей до нового, настандартного, бажання самостійно вирішувати поставлені завдання дістають розвитку при проведенні нестандартних уроків.

       У своїй роботі Марія Степанівна часто використовує уроки-діалоги, ігри, диспути, КВК, ауціони, різноманітні подорожі, уроки – казки,

уроки – змагання. Для таких уроків є характерною інформаційно – пізнавальна система навчання – оволодіння готовими знаннями, пошук нових, розкриття внутрішньої сутності явищ через гру, лекцію, диспут.

       Нестандартний урок максимально стимулює пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу школярів. Навчання спрямоване на розвиток, підвищення якості знань, формування працьовитості, потрібних у житті навичок і вмінь.

       Проведені нестандартні уроки розвивають у дітей пам’ять, мислення, творчість, фантазію, комунікативні здібності під час спілкування.

       Обов’язково на всіх уроках вчителька використовує групову, парну, індивідуальну форму навчання, здійснює індивідуальний підхід до кожної дитини, використовуючи диференційовані завдання. Обовязковим елементом кожного уроку рідної мови є виконання творчих завдань. Діти стають маленькими письменниками, художниками, творцями.

       При проведенні уроків Марія Степанівна використовує наочність, дидактичний, роздатковий матеріал, музичний супровід. Жоден урок не обходиться без ігрової діяльності.

       У грі розвивається уява, утверджуються образи фантазії, виниклі ідеї, створюються продукти діяльності, які є для дитини емоційно привабливими.

       Використовуючи ігри у своїй роботі, вчителька постійно їх урізноманітнює і ускладнює. При проведенні ігор використовує сигнальні картки, що дає змогу одночасно включити у гру всіх дітей класу.

       Щоб підвищити здатність дитини молодшого шкільного віку до розвитку мовленнєвої діяльності і творчих здібностей Марія Степанівна включає до навчального процесу нестандартні завдання, активізує пізнавальну активність, ігрові моменти, а також пошук, дослідницьку діяльність, тощо.

       Це формує та розвиває образне мислення, уяву, вміння спілкуватися, навчає учнів працювати з додатковою літературою, вчить учнів вчитися, самостійно здобувати знання.

 

 

Категорія: Мои файлы | Додав: nvo5
Переглядів: 2614 | Завантажень: 172 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Вхід на сайт


Пошук


Календар України. Українське ділове мовлення



Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2019